Google Glass se întoarce cu hardware îmbunătăţit şi focus pe segmentul enterprise
Google Glass, ochelarii inteligenţi care au pionierat domeniului realităţii augmentate, mai primeşte încă o şansă. A doua iteraţie a ochelarilor a fost testată şi este folosită în mai multe fabrici din Statele Unite, de către companii precum GE, Boeing şi DHL. Intitulaţi Google Enterprise Edition, aceştia seamănă izbitor cu modelul anterior, lansat în urma cu câţiva ani.
Îmbunătăţirile majore pe care le aduce versiunea enterprise sunt o cameră mai bună, cu o rezoluţie de 8MP, o autonomie a bateriei mai mare, viteze Wi-Fi mai mari, un procesor de generaţie nouă şi o nouă lumină roşie, care se aprinde atunci când este utilizată funcţia de înregistrare video. Dar cea mai mare schimbare o reprezintă faptul că modulul electronic Google Glass Enterprise Edition poate fi detaşat şi reasamblat pe orice ramă compatibilă, care poate include ochelari de protecţie sau lentile cu dioptrie.
Deşi compania a precizat că ochelarii Google Glass Enterprise Edition au ieşit de ceva timp din perioada de test, adoptarea acestora este încă destul de limitată, majoritatea companiilor fiind încă reticiente cu această tehnologie. Cu toate acestea, Alphabet pare optimistă cu privire la această iniţiativă, deoarece cele mai multe dintre feedback-uri primite au fost pozitive.
Cu Google Glass Enterprise Edition, AGCO a reuşit să reducă timpii de producţie cu 25%, în timp ce DHL a crescut eficienţa lanţului de aprovizioare cu 15%. De asemenea, folosirea ochelarilor a constituit un avantaj pentru profesioniştii din domeniul sănătăţii, reducând timpii de completare a fişelor şi permiţând medicilor să petreacă cu 50% mai mult timp cu pacienţii.
Google Glass EE sunt disponibili numai segmentului enterprise, prin intermediul reţelei de parteneri, dar Alphabet nu a furnizat nici o informaţie cu privire la preţul acestora.